chiquita3d1Bananer i 3D
I ett nytt innovativt displaysystem på ICA Maxi Solna har produktionsbolaget WizzCom på uppdrag av Chiquita använt auto-stereoskopisk 3D-teknik och tagit fram rörlig bild för att ge butiksexponeringen liv. Tanken är att öka upplevelsen i butiken.
  
Sverige har en av den högsta konsumtionen av bananer utanför de bananproducerande länderna. Konsumtionen är ca 17 kilo per år och inköpen sker cirka 30 gånger under året. Bananer är därmed en viktig vara som står för en procent av butikernas totala omsättning.
  
– Vi jobbar ju alltid för att öka vår försäljning och en del i det är att synas och att erbjuda något extra för att locka kunderna, säger Nicklas Johansson, handlare på ICA Maxi Solna i samband med ett pressmeddelande.  
  
Filmklippet som visas på displayen är i riktig 3D och kan ses utan 3D-glasögon. Konceptet är unikt och idag kan ICA Maxi Solna stoltsera med att vara den enda butiken i Europa som har den här typen av teknik, menar man.
  
– Chiquita har i decennier jobbat med att hitta nya innovativa displaykoncept och den här gången ville vi inte enbart göra något som var estetiskt tilltalande. Genom att använda den här nya 3D-tekniken fick vi en chans att flytta fram gränserna för vad man kan göra och vår förhoppning är att kunna ta konceptet vidare i fler butiker, säger David Lexander, Trade Marketing Specialist Chiquita Sverige.  
 
 /FoodMonitor