kelloggsvinnarfrpackningenInger Nyberg från Gävle får pryda nya Special K
Kellogg´s utlyste i oktober en tävling på sin webbsida www.minspecialk.se, där de tävlande fick skicka in en bild på sig själva och berätta om sina erfarenheter av bröstcancer. Nu har Inger Nyberg från Gävle utsetts som vinnare. Hon får pryda den sista förpackningen av fem i en serie som ingår i ett samarbete mellan Kellogg´s och Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj.
 
”Jag kollar mina bröst varje månad och påminner även mina kollegor om att göra det. Några har skrattat åt detta eviga bröstkollande – men det har faktiskt hjälpt två tjejer att upptäcka knölar som inte synts på mammografin ett halvår tidigare. En av dem var jag själv. Forskarna arbetar hårt för att få fram orsakerna till hur bröstcancer uppstår. Min förhoppning är att det ska skickas in så mycket pengar att denna komplexa cancer går att överleva till 100 procent. Och varför skulle inte jag vinna – jag har ju vunnit livet!", säger Inger Nyberg från Gävle.
 
”Genom den här kampanjen ville vi lyfta fram Sveriges kvinnor och ge dem möjlighet att tala om deras erfarenheter och tankar kring bröstcancer. Vinnaren i tävlingen är ett inspirerande exempel på att om vi kämpar mot bröstcancer tillsammans gör vi skillnad”, säger Charlotte Madsen, Nordic Marketing Director på Kellogg´s.
 
Kellogg’s Special K-förpackning med Inger Nyberg kommer att finnas ute i handeln med start i december.
 
/FoodMonitor
 

t20