heinz1500g flaska  pump upHeinz nya pumpflaska ska erövra barnfamiljerna
Ketchupindustrin har bråda dagar. Massiva reklamkampanjer ska få svenskarna att köpa mer. Nu lanserar ketchupjätten Heinz sin hittills största konsumentförpackning. 1.5 kilo med pump (bilden, foto: Heinz).
”Vi tror att den specialdesignade pumpen kommer göra succé, inte minst bland barnen”, säger Sophie Rietz-Elvefors, marknadschef på Heinz.
 
Enligt Heinz äter genomsnittssvensken 2 kilo tomatketchup per år.
 
Nu ska alltså ketchupen ta ännu mer plats på köksbordet.
 
”Många av våra kunder är barnfamiljer och våra undersökningar visar att de föredrar stora ketchupflaskor eftersom de räcker länge. Vi väljer nu att tillgodose deras behov och anpassa vårt ketchupsortiment efter deras önskemål”, säger Sophie Rietz-Elvefors.
 
Den nya ketchupflaskan med pump kommer att finnas ute i handeln från och med vecka 10, meddelar bolaget.
 
/FoodMonitor
 

t20