apet-flaskorNydesignad Tropicana
Tropicana utökar sitt sortiment med en transparent PET-förpackning på 0,85 liter. Den nya flaskan har tagits fram med en ren design som tydligt ska kommunicera värdena hög kvalitet, god smak och naturligt innehåll. Flaskan lanseras nu i Sverige i tre smaker: Stormy Orange, Cloudy Apple och Sunny Clementine.
 
Av de tre juicer som Tropicana valt att lansera i den nya tilltalande flaskan är Clementine en helt ny smak med solmogna klementiner och frisk citrus medan den något förnyade Stormy Orange har dubbelt så mycket fruktkött än originalet. Cloudy Apple är oförändrad och finns även i kartong. Samtliga av Tropicanas juicer innehåller endast färskpressade frukter, helt utan tillsatt socker, meddelar man.
 
– Den nya förpackningen förmedlar innehållet på ett bra sätt - juice som smakar så gott som hempressad, säger Tone Glomnes, Commercial Manager för Tropicana.
 
2010 lanserade Tropicana  ett omfattande sensorikprojekt med smaknycklar för samtliga juicer i utvalda svenska butiker, baserat på vinvärldens smaksystem. Ambitionen är att underlätta för och guida konsumenter till perfekta smakkombinationer genom att matcha juicerna med frukost- och brunchtillbehör. Resultatet är en smaknyckel till varje juice som beskriver juicens sammansättning av sötma, syra och beska.
 
– Sensorikprojektet fortsätter under 2011 med nya frukost- och brunchkoncept, smakguiden i butik och på webben, allt för att underlätta för juicekonsumenter att  hitta sin favoritjuice och matcha med olika livsmedel och råvaror, kommenterar Tone Glomnes, Commercial Manager för Tropicana.   
 
/FoodMonitor

t20