Blåvitt kommer tillbaka
Vecka 19 kommer ett tiotal produkter att återlanseras under varumärket Blåvitt i begränsad upplaga i Coops butiker. Detta som ett resultat av en färsk undersökning som visar 98 procent av Coops medlemmar minns varumärket.  
 
– Blåvitt är ett varumärke med mycket prisvärda produkter som i princip alla i Sverige fortfarande känner till. Det vill vi ta fasta på, därför återlanserar vi nu ett antal produkter i begränsad upplaga. Våra medlemmar och kunder erbjuds för första gången på tio år ett Blåvitt sortiment till ett attraktivt pris, säger Titti Bergholtz, chef för egna varumärken på Coop, i en kommentar.
 
Förutom att 98 procent av Coops medlemmar fortfarande minns varumärket så uppger nästan 77 procent att det är mycket troligt att de skulle köpa varorna idag.
 
Varumärket Blåvitt introducerades för första gången 1979.
 
Källa: Market
 
/FoodMonitor

t20