En konsument försökte betala 2 500 kronor för en varukorg med matvaror på sajten willys.se. Men det visade sig vara lättare sagt än gjort. Konsumenten har i dagarna gjort en anmälan till Konsumentverket.
“Har fyllt en varukorg med matvaror på willys.se och gått igenom alla steg för betalning. Betalningen genomförs av deras leverantör Payex och pengarna, runt 2 500 kronor, dras från mitt kort. När jag sedan dirigeras tillbaka till deras hemsida och får då se ett ögonblickligt felmedelande, sedan hamnar jag tillbaka på sidan för att betala ordern igen. Ringer upp deras kundtjänst och får veta att detta händer ganska ofta och uppmanas att lägga ordern och betala den igen. Deras kundtjänst har ingen som helst möjlighet att kontrollera vad som hänt eller lösa problemet. Fel kan uppstå, men att dra pengar och sedan tappa bort ordrar för tusentals kronor är helt oacceptabelt.”
Willys meddelar att man i dagsläget inte vill kommentera anmälan.