Portfolio (tillfälligt öppen för alla besökare)
Budbolaget Uber Eats fortsätter att neka vissa konsumenter ersättning
Som FoodMonitor berättat om tidigare så har ett antal konsumenter uppgett att de blivit nekade ersättning från budbolaget Uber Eats om konsumenterna tidigare riktat ersättningskrav mot bolaget och fått utbetalningar. Nyligen fick en kund mat som denne beskriver som ”oätlig”. Uber Eats nekade ersättning. ”Jag har ett högt antal återbetalningar”, skriver konsumenten att bolaget gett som anledning.
”Jag har meddelat företaget att en del av maten jag fick var oätlig. Förmodligen gammal, det smakade inte fräscht. När jag kontaktade Uber angående detta så skriver de att jag har ett högt antal återbetalningar. De har granskat mitt konto och tagit hänsyn till många olika faktorer. De vägrar dock uppge vilka. De skriveratt beslutet är fattar och detgår inte att göra någonting åt det. Jag har vid tidigare tillfällen kontaktat dem när jag fått fel mat eller saknat nåt och då fått återbetalning på det. Jag har under inga omständigheter satt det i system, farit med osanning eller krävt ersättning för hela måltider. Det var en olustig och kränkande känsla att inte kunna påverka beslutet trots att till exempel kvittot säger att min mat lagats långt innan den levererades. Och dessutom inte få reda på vilka faktorer som de påstår spelat in för utebliven ersättning. Jag upplever att Uber blivit så stora att de helt enkelt kan "skita i" kunders upplevelse. Och att klagomål undanbedes trots att det är befogat”, skriver konsumenten i en anmälan till Konsumentverket.
FoodMonitor har inte lyckats nå Uber Eats.
/FoodMonitor
LÄS OCKSÅ: Fler anmälningar mot Uber Eats
LÄS OCKSÅ: Konsumenter: Uber Eats kompenserar inte för felaktiga leveranser av mat – om man fått ersättning i annat ärende