Kan brexit underlätta för Wintzell & Fried och deras kinesiska blåa färg?
Kemikaliebolaget Wintzell & Fried med kontor i Göteborg har i dagarna frågat Kemikalieinspektionen, KEMI, hur de ska göra med en blå färg efter Brexit har genomförts. En kinesisk leverantör vill nämligen inte tala om vad färgen innehåller.
Denna artikel är tillgänglig via FoodMonitor Plus.
För licens: kontakta gärna redaktionen på
ICA-butik slutar med uttagsautomat efter rån
Denna artikel är tillgänglig via FoodMonitor Plus.
För licens: kontakta gärna redaktionen på
Gymnasieelever upptäckte rikligt med insekter i broccolisoppa
I dagarna rapporterade flera medier om att elever på Bromangymnasiet i Hudiksvall upptäckt insekter i den broccolisoppa som serverades i matsalen. Nu har det gått ut ett livsmedelslarm om händelsen.
Denna artikel är tillgänglig via FoodMonitor Plus.
För licens: kontakta gärna redaktionen på
Livsmedelsverket gjorde färre åtalsanmälningar
Förra året ändrades lagstiftningen så att bland annat fängelse finns med i straffskalan för brott mot livsmedelslagen. Trots det sjönk det antal åtalsanmälningar som Livsmedelsverket gjorde jämfört med föregående år.
Denna artikel är tillgänglig via FoodMonitor Plus.
För licens: kontakta gärna redaktionen på
Inväxt horn upptäckt på Skövde slakteri
Denna artikel är tillgänglig via FoodMonitor Plus.
För licens: kontakta gärna redaktionen på
Köksanställd larmar om råttor som springer omkring i kök i Karlstad
Denna artikel är tillgänglig via FoodMonitor Plus.
För licens: kontakta gärna redaktionen på
Elsäkerhetsverket kräver att Elgiganten svarar på frågor om uppgifter i anmälan om installation av spishäll
En konsument köpte nyligen en spishäll på kedjan Elgiganten i Borlänge och ville få den installerad. Elgiganten erbjöd detta. Men konsumenten fick sedan reda på att det inte var en ...
Denna artikel är tillgänglig via FoodMonitor Plus.
För licens: kontakta gärna redaktionen på
Radonova har analyserat radioaktivt cesium i ren från Malå
Denna artikel är tillgänglig via FoodMonitor Plus.
För licens: kontakta gärna redaktionen på
Norovirus i frysta ostron från Sydkorea – fem personer har insjuknat
Det finska livsmedelsverket larmar om att fem konsumenter insjuknat efter att ha ätit ostron av märket Wang Korea som kommer från Sydkorea. Enligt myndigheten utgör ostronen en allvarlig risk för människors hälsa.
Denna artikel är tillgänglig via FoodMonitor Plus.
För licens: kontakta gärna redaktionen på
Rån på Netto i Örebro: ”ge mig pengarna annars dödar jag dig”
Denna artikel är tillgänglig via FoodMonitor Plus.
För licens: kontakta gärna redaktionen på
- Tillbud: Överhängande risk för personskada på Arla i Götene
- Livsmedelsverket: Falu Bränneri AB ska betala sanktionsavgift
- Sex transportskadade blödande nötdjur upptäckta på HKScan i Linköping
- Glycidylestrar i riskliolja från Indien
- Smittade kalv distriktsveterinär?
- Fyra maskerade gärningsmän puttade förare på UPS i ryggen och rånade
- Ingenjör anmäler allvarligt tillbud på Stora Enso Skoghall
- Arbetare klämd på Arla i Götene
- Hängig gris avvisades från slakt och avlivades på KLS Ugglarps
- SLU köper bland annat fikatjänster i Vietnam för 225 000 kronor