Nu lanserar Brämhults ”nypressade äppelsiner”, en juice som innehåller de exakta siffrorna i undersökningen som visar att 57,4 % av svenskarna föredrar Brämhults nypressade apelsiner och 42,6 % föredrar Brämhults nypressade äpplen.
Det är resultatet av Den Stora Juiceundersökningen, en rikstäckande studie där över 50 000 personer har provsmakat och röstat på sin favoritjuice, meddelar Brämhults.
– Idén till juicen fick vi av en privatperson i samband med den stora juiceundersökningen, säger Johan Kikas, marknadschef på Brämhults. Personen blandade apelsin och äpple i samma glas. Det visade sig vara jättegott.
Hemligheten bakom nypressade äppelsiner är alltså att blanda 57,4 % av Brämhults klassiska apelsinjuice med 42,6 % av nykomlingen äppeljuice. Juicen är nypressad, det vill säga pressad i Brämhult utanför Borås med en hållbarhet på 18 dagar.
Brämhults nypressade äppelsiner säljs exklusivt genom Pressbyrån och 7-eleven från den 8 november.
Nespresso utökar sin Coffee+-serie med Active – en dubbel espresso med smak av vanilj, mandel och kex. Kaffet är berikat med vitamin B6, vilket enligt bolaget kan bidra till att minska trötthet och utmattning. En kopp ger 31 procent av dagligt referensintag av vitamin B6.