Varumärket Svenska Oumph!, som ägs av företaget LIVEKINDLY Collective, meddelar att man i år är officiell sponsor av Veganuary som är en kampanj för att få fler konsumenter att testa växtbaserade livsmedel och som i Sverige drivs av djurrättsorganisationen Djurens Rätt. Det är det fjärde året i rad som kampanjen anordnas i Sverige.
”Januari är det kanske bästa tillfället på året att få fler att öka sin andel växtbaserad kost, då många startar året med en ambition att äta mer hållbart och hälsosamt. Då ska vi finnas där med inspiration och smaskiga recept för en god start på året.” säger Henrik Åkerman, Global Marketing Director för Oumph!, enligt ett pressmeddelande.
”Oumph! och LIVEKINDLY Collectives mål är att hjälpa Veganuary att krossa deras sign up-mål och introducera glädjen i växtbaserad mat för människor runt om i världen. Om bara 350 000 människor äter växtbaserat i januari sparas 41 200 ton CO2EQ, 2.5 miljoner liter vatten och över en miljon djurliv räddas”, skriver bolaget i pressmeddelandet.
(Mer information om Veganuari finns på Djurens Rätts webbplats /red)
Nespresso utökar sin Coffee+-serie med Active – en dubbel espresso med smak av vanilj, mandel och kex. Kaffet är berikat med vitamin B6, vilket enligt bolaget kan bidra till att minska trötthet och utmattning. En kopp ger 31 procent av dagligt referensintag av vitamin B6.