Nätapoteket Apotea.se meddelar att man satte försäljningsrekord förra året. Enligt bolaget ökade försäljningen med nästan 50 procent till drygt 4 miljarder kronor.
”2020 har varit ett oerhört utmanande år för Apotea och för hela världen. När pandemin bröt ut tvingades en helt ny målgrupp ut i e-handeln och vi har fått hela 742 000 nya kunder under året”, säger Pär Svärdson, vd i Apotea, enligt ett pressmeddelande.
Apotea har utökat sin personalstyrka.
”Vi har även rekryterat flera hundra nya medarbetare under året, men att växa i den hastighet som vi gjort under pandemin har varit tufft. Vår prioritet nu är att inkludera alla som börjat hos oss i kulturen och vi fokuserar på arbetsmiljön för att bli Sveriges bästa arbetsplats”, säger Pär Svärdson.
Nespresso utökar sin Coffee+-serie med Active – en dubbel espresso med smak av vanilj, mandel och kex. Kaffet är berikat med vitamin B6, vilket enligt bolaget kan bidra till att minska trötthet och utmattning. En kopp ger 31 procent av dagligt referensintag av vitamin B6.