Sänkt moms blev hamburgerkampanj
När restaurangmomsen sänktes uppmanade hamburgerkedjan Burger King alla sina franchisetagare att sänka priset på maten. Nu kommer också kampanjen ”King of the day” som ett ytterligare resultat av momssänkningen, meddelar bolaget. Från och med idag rullar Burger King ut erbjudandet i samtliga 70 restauranger.
 
Mitt i den ekonomiskt tuffaste månaden, startar erbjudandet som beskrivs som ”en dagens lunch fast hela dagen ut”. Måndag till söndag prissänks en burgare från ordinarie sortiment kraftigt, meddelar man.
 
– Genom momssänkningen och kampanjen”King of the day” kan vi framöver erbjuda våra gäster fantastiskt prisvärda och goda alternativ hela veckan ut, säger Melina Aristiadou Nordisk Marknadschef, Burger King, och fortsätter:
 
– Vi vill ge så många som möjligt chansen att äta hos oss och upptäcka bredden på vår meny. Det passar både hungriga storstadsmänniskor som vill ha en billig, god hamburgare ”on the go” och hela familjen som vill sitta ner och njuta av ett fulladdat meal.
 
/FoodMonitor