Foodora market ska expandera från 20 till nästan 50 butiker i Norden
Q-handelsföretaget foodora meddelar att man före årets slut kommer att ha nästan 50 butiker totalt i Sverige, Norge och Finland. Bolaget uppskattar att cirka 25 procent av befolkningen i dessa länder kommer att ha möjlighet att beställa från en foodora market.
”Foodora tar ett starkare grepp om den nordiska livsmedelsindustrin, eftersom butikskedjan expanderar kraftigt. foodora market är butiken som nu snabbt omformar hela spelplanen för spelare inom livsmedelsindustrin och förändringen kommer att påskyndas under andra halvan av 2021”, skriver foodora i ett pressmeddelande.
”Genom att öppna ännu fler butiker som utför snabba hemleveranser av mat och dagliga konsumentprodukter accelererar q-handelsföretaget marknaden med snabb hemleverans, sju dagar i veckan. Levererat på bara minuter hem till kundernas dörrar.”
Nespresso utökar sin Coffee+-serie med Active – en dubbel espresso med smak av vanilj, mandel och kex. Kaffet är berikat med vitamin B6, vilket enligt bolaget kan bidra till att minska trötthet och utmattning. En kopp ger 31 procent av dagligt referensintag av vitamin B6.