21.4 procent av amerikanerna är missnöjda med sin hälsa. Men kunderna hos snabbmatsrestaurangerna är ännu mer missnöjda. För McDonald's kunder är siffran 24 procent, för Taco Bell's 22.7 procent, och för Wendy's 22.1 procent. Detta enligt siffror från undersökningsbolaget BIGinsight.
Kunderna hos dessa tre snabbmatskedjor tenderar alltså enligt BIGinsight att ha en mer negativ uppfattning om sin hälsa jämfört med den övriga befolkningen.
Gladast kunder hade Chick-fil-A. 58.9 procent av deras kunder var nöjda med sin hälsa. Två kom Subway med 57.1 procent, och på tredje plats hamnade Arby's med 56.6 procent.
Vidare visade undersökningen att Subway's kunder är mest benägna att motionera. Minst intresse av att motionera hade McDonald's kunder.
Nespresso utökar sin Coffee+-serie med Active – en dubbel espresso med smak av vanilj, mandel och kex. Kaffet är berikat med vitamin B6, vilket enligt bolaget kan bidra till att minska trötthet och utmattning. En kopp ger 31 procent av dagligt referensintag av vitamin B6.