Triumf Glass meddelar att man nu lanserar nu tre ekologiska nyheter i kategorin dessertglass. De nya smakerna är vanilj, choklad och vilda bär (bilden) och finns i butik från den 9 mars.
Råvarorna kommer i möjligaste mån från lokala leverantörer. Den färska ekologiska grädden kommer t.ex. från Falköpingsmejeri, äggen från Skara och sylten från Halland, meddelar man vidare.
– Vi ser en stark efterfrågan på ekologiska artiklar inom glasskategorin och som helhetsleverantör vill vi erbjuda våra kunder och konsumenter ett ekologiskt alternativ, berättar Martin Hesselgren, marknadschef på Triumf Glass.
Företagets ekologiska glassar har en hög andel färsk grädde och ska fungera som flaggskeppsprodukter under varumärket Triumf Glass, meddelar man.
Nespresso utökar sin Coffee+-serie med Active – en dubbel espresso med smak av vanilj, mandel och kex. Kaffet är berikat med vitamin B6, vilket enligt bolaget kan bidra till att minska trötthet och utmattning. En kopp ger 31 procent av dagligt referensintag av vitamin B6.