Hamburgerkedjan Max meddelar att man satsar ännu hårdare på vegetariska produkter. Bland annat så har man tagit fram en helt vegansk burgare som ska finnas på marknaden i januari.
– Köttkonsumtionen är en av vår tids stora klimatutmaningar, därför är det viktigt för oss att kunna erbjuda riktigt goda och klimatsmarta alternativ. Som Sveriges snabbast växande hamburgerkedja är det självklart att vi ska erbjuda ett brett sortiment av både vitt och grönt kött, säger Richard Bergfors, vd på Max, enligt ett pressmeddelande.
Målet är enligt Richard Bergfors att år 2020 ska var femte burgare som säljs på Max vara något annat än rött kött.
/FoodMonitor
PRODUKTNYTT (portfolio)
Nespresso utökar sin Coffee+-serie med Active – en dubbel espresso med smak av vanilj, mandel och kex. Kaffet är berikat med vitamin B6, vilket enligt bolaget kan bidra till att minska trötthet och utmattning. En kopp ger 31 procent av dagligt referensintag av vitamin B6.