Allt fler svenskar kör över Öresundsbron för att göra sina inköp i Danmark. Detta i takt med att den svenska kronan har stärkts rejält i förhållande till den danska.
Under årets 21 första veckor ökade handeln med 19 procent jämfört med motsvarande period i fjol, enligt Dansk Handelsblad. Även färjebolag vittnar om att fler svenskar gör resor till Danmark, enligt tidningen.
– Vi kan märka att den svenska kronan har blivit bättre för oss, för vi säljer många fler av de typiska varor som svenskarna kommer för, som öl, vatten och vin, säger souschef Niels Hjermind vid Kvickly i Prøvestenscentret i Helsingör, till Dansk Handelsblad.
Nespresso utökar sin Coffee+-serie med Active – en dubbel espresso med smak av vanilj, mandel och kex. Kaffet är berikat med vitamin B6, vilket enligt bolaget kan bidra till att minska trötthet och utmattning. En kopp ger 31 procent av dagligt referensintag av vitamin B6.