PRODUKTNYTT Dryckesbolaget Clean Drink Sverige AB i Stockholm meddelar att man utökat sin produktlinje Clean sav:D med den limiterade nyheten Sommarlemonad. Produkten innehåller enligt bolaget bland annat en bas med äppelmust från tillvaratagen frukt och äkta citronjuice.
– Med Sommarlemonad utökar vi vår produktportfölj riktad åt konsumenter som värnar hållbarhet men inte vill göra avkall på smakupplevelsen. Den här smaken har vi vässat ytterligare då vi, bortsett från att använda oss av tillvaratagen äppelmust som för övriga sortimentet, även använder oss av äkta citronjuice från koncentrat. Det är unikt för Sommarlemonad och gör att vi når ytterligare en dimension smakmässigt ifråga om fyllighet och autenticitet, säger Sebastian Kvissberg, vd i Clean drink, i ett pressmeddelande.
/FoodMonitor
Fakta (källa: Clean Drink Sverige AB): Sommarlemonad innehåller 105 milligram naturligt koffein, 36 milliliter äppelmust från tillvaratagna äpplen, fem vitaminer och sötningsmedel.
Nespresso utökar sin Coffee+-serie med Active – en dubbel espresso med smak av vanilj, mandel och kex. Kaffet är berikat med vitamin B6, vilket enligt bolaget kan bidra till att minska trötthet och utmattning. En kopp ger 31 procent av dagligt referensintag av vitamin B6.