Anhörig: 90+ med dålig syn lurades att betala bluff-faktura från skandalbolaget Gravskötsel & omvårdnad i Sverige AB
Som FoodMonitor berättat om tidigare så har många konsumenter anmält skandalbolaget Gravskötsel & omvårdnad i Sverige AB i Segeltorp den senaste tiden. I en av de senaste anmälningarna berättar en anhörig om hur dennes åldriga mor råkat ut för skandalbolaget.
Läs mer …
Ärende om reklamationer av melamin i Mio:s bambutallrik, bambuskål och bambumugg nu hos KEMI
Tidigare denna månad återkallade möbelbolaget Mio AB med säte i Tibro produkterna bambutallrik, bambuskål och bambumugg som tillverkats i Kina. Detta efter det att Livsmedelsverket gått ut med ett pressmeddelande. Bolaget anmälde sedan det inträffade till Konsumentverket efter det att man fått in 26 reklamationer. Konsumentverket bollade i sin tur i dagarna över ärendet till Kemikalieinspektionen, KEMI.
Läs mer …
80 000 000 FALL AV COVID-19
CORONA Enligt Johns Hopkins University har antalet bekräftade fall av Covid-19 idag passerat 80 000 000. Över 1.7 miljoner människor har dött i sviterna av sjukdomen.
Läs mer …
H.M. Konungen: håll i, och håll ut
Idag talade H.M. Konungen till det svenska folket i sitt traditionella jultal. Han riktade en tanke till de som drabbats av covid-19 och han tackade de som arbetat med att bekämpa pandemin.
Läs mer …

Elva personer har smittats med campylobacter på Kronfågel – Arbetsmiljöverket vill ha svar
På kycklingslakteriet Kronfågel i Valla har inte mindre än elva personer smittats med campylobacter. Detta enligt slakteriets egna uppgifter. Två av dessa var från externa företag. Arbetsmiljöverket har utrett ärendena och funnit brister i Kronfågels utredningar. Foto: FoodMonitor.
Läs mer …
Konsumenter rasar mot skandalbolaget Gravskötsel & omvårdnad i Sverige AB – skandalbolagets nätverk angriper nu Aftonbladets journalist
I dagarna avslöjade tidningen Aftonbladet hur skandalbolaget Gravskötsel & omvårdnad i Sverige AB i Segeltorp gjort många gravrättsinnehavare upprörda genom att åter igen skicka ut ”erbjudanden” som ser ut precis som fakturor. Många konsumenter säger sig ha blivit lurade. Nätverket MilDigitalGroup, där Gravskötsel & omvårdnad i Sverige AB ingår och där (enligt vad de själva uppger) bland andra "kommunikationschefen" Maximilian Folkesson och "verksamhetschefen" Aleksandar Milačić är ansvariga, har sedan med lögner på bluff- och hatsajterna kritikverket.org och tillsynsenheten.se angripit journalisten som skrev artikeln.
Läs mer …
Livsmedelsverket: frustration inom branschen om den svenska vaccinationsstrategin
Läs mer …
Konsument begär pengarna tillbaka av skandalbolaget Gravskötsel & omvårdnad i Sverige AB
Som FoodMonitor berättat om tidigare så är skandalbolaget Gravskötsel & omvårdnad i Sverige AB i Segeltorp igång igen med att skicka ut ”erbjudanden” som ser ut precis om fakturor till intet ont anande gravrättsinnehavare i Sverige. En konsument som säger sig blivit lurad av detta har krävt pengarna tillbaka av skandalbolaget. Det framgår av en anmälan i dagarna till Konsumentverket.
Läs mer …
Uppgift: dement 80-åring utsatt för skandalbolaget Gravskötsel & omvårdnad i Sverige AB
”Deras marknadsföring är så ful och verkar upplagd för att de ska lura pensionärer som ofta ser lite dåligt”. Så skriver en anhörig till en dement 80-årig i dagarna om skandalbolaget Gravskötsel & omvårdnad i Sverige AB i Segeltorp i en anmälan till Konsumentverket. Skandalbolaget har enligt konsumenten skickat ut ett ”erbjudande” som ser precis ut som en faktura till 80-åringen.
Läs mer …
Nytt fall med djurbonde som försökt dölja vanvård av djur?
Läs mer …